top of page

Milijan Despotović: Izbor iz poezije za decu


Foto: VectorStock

GLAVOBOLJA


Da li Sunce

koje svu noć napolju spava,

danju, kao mog dedu,

boli glava.


Ne znam, ali svako jutro

na pragu naše kuće,

prvi zračak Sunca

nešto dedi šapuće.



DUGA


Pokazuje Despot

svome drugu,

kako je u svesku

doveo dugu.


Sa neba, kroz prozor,

boju po boju,

- kaže, slagao sam

u svesku svoju.


I bez ove sveske

nigde ići neću,

rekla mi je mama -

duga donosi sreću!



LUTKA ZABORAVILA ČEŠALJ


Novu torbicu u vrtić

donela jutros mala Brana.

U njoj su trakice, šnale, krema

i jedna lutka neočešljana.

- I češalj sam spakovala! - žali se,

ali, njega nigde nema!


Zaviruje u torbicu i vrti glavom.

- Kud je? - sebe pitanjem muči.

U ovu pregradu sam ga stavila!


Misli, misli, pa mudro zaključi:

- Ma, lutka je češalj uzela

i pred ogledalom ga zaboravila.



PAPUČE ZA  KONJIĆA


Jeleni Majstorović


Jelena, moja drugarica

iz dečjeg vrtića,

donela je jutros igračku -

jednog belog konjića.


Pred vratima zasta:

problemi je muče -

njen konjić

nije poneo papuče.


Ma, rešiću to! - kaza,

mudrica mala.

Odmah je konjiću

papuče nacrtala.



LOVAC


U strašni se spremam lov,

kupio sam pištolj,

plastikanac, nov.


Čarape, čizme, sve je spremno.

Pa šta se čeka? Razlog šta je?


- Ma, Joca još

nije naučio da laje.



JEDINICA ZA TATU


Sima radi domaći iz računa,

ne ide mu nikako od ruke.

Ali tata ga reši bez muke!


Zadatak nije tačan -

kaza u školi učiteljica -

evo ti Simo čista jedinica!


E baš mi je milo! - odbrusi Sima,

pa zbrisa na vrata,

- ovu jedinicu dobio je moj tata!




46 views
bottom of page