top of page

Ljubisav Grujić Gruja: Izbor iz dečije poezije




LJUBICA


Ko da mene samo čeka,

dok u parku deca zuje,

primeti me iz daleka,

majci kaže-eno Gruje!

I pomazim ja po kosi

tu curicu lepog lica.

Sreću uvek mi donosi

moja slatka drugarica





E, BAŠ NEĆU DA ODRASTEM


E baš neću da odrastem,

lepo je meni i ovako.

Odrastao može svako biti

al’ ne može biti dete svako.

E, baš neću da odrastem,

ovako mi odgovara.

Nije meni mesto tamo

gde su neka lica stara.

E baš neću da odrastem,

ovde svi su mi drugari,

neće biti tog druženja

kad budemo jako stari.

E baš neću da odrastem,

ubediću društvo svoje,

da detinjstvo stalno traje

jer najlepše doba to je!






SVAĐA


Svađale se jednog letnjeg dana,

svađale se šljiva i banana.

Uvrede su kao potok tekle,

jedna drugoj baš svašta su rekle:

Banana joj podsmešljivo reče

-ma od tebe rakija se peče.

Posle tu rakiju pijanci popiju,

svađaju se, vređaju, često i pobiju.

Šljiva će banani-da si mi ti živa,

da si dobra, ne bi bila kriva!

Na svetu najviše majmuni te vole,

sa drveta tvoga ne silaze dole!

Banana joj odmah odgovara:

Kilo moje vredi tri put više para!

Uzmi ogledalo pa pogledaj sebe,

Tri puta sam šljivo ja lepša od tebe!





KRAVATA


Gledali smo tatu

dok veže kravatu.

Sve ga guši, sve ga steže,

ne zna kako da je sveže.

Velike mu to su muke,

na kraju je digo ruke,

ne imade više volje.

Pa sam sebi kradom reče:

bez kravate biće bolje!


(Izbor iz knjige

„E, baš neću da odrastem”, 2018)




48 views
bottom of page